Announcement

Collapse
No announcement yet.

Marxisternas terror i Kina fortsätter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Clear All
new posts

• Marxisternas terror i Kina fortsätter

"Det kostar att hålla mer än en miljon människor inlåsta i interneringsläger." Det anser DN anser i gårdagens ledare. Och jag anser att DN har rätt i det. Det kan inte vara gratis att hålla människor inlåsta i en "nymaoistisk mardröm". Nu handlar det om muslimer som ska tvingas prata kinesiska och likaså tvingas att tro att kommunism är bättre än islam. Dessa mål ska uppnås medelst "inlåsning i läger, förhör, övergrepp och tortyr". Det är ca. en miljon uigurer som har spärrats inne i koncentrationsläger. Det är klart det kostar.

Jag tror dock att marxistregimen gör vad den kan för att också få intäkter från lägren. Plundring är en given inkomstkälla. Kanske också en ökad satsning på skördande av organ. I över tjugo års tid har kommunispartiets hejdukar hållit på med detta. Jag skrev om massmördarprojektet för 13 år sedan, i min åttonde artikel i debattsidan.com, som fokuserade på förföljelsen av Falun Gong-utövare. Den artikeln finns här:
    H

När jag skrev om detta år 2006 var jag kritisk inställd till att DN och andra stora medier struntade i att rapportera om eländet. Ingen journalist från någon av tidningsdrakarna kom då till de möten, seminarier och demonstrationer som anordnades av Falun Gong i Sverige. Jag citerar vad jag skrev då.
    H
    Medias ansvar
    Ja, den mänskliga ondskan skördar nya offer. Det pågår ett nytt folkmord i Kommunistkina. Många av dem som förintas är falungongare. Kanske är det ett litet folkmord, jämfört med tidigare massmord utförda av kommunister och nazister. Men det är troligen ett betydligt större folkmord än det som ägde rum i Srebrenica under juli månad 1995 eller det folkmord som ägde rum i Halabja den 16 mars 1988, eller den slakt som skedde i flyktinglägren i Shabra och Shatila mellan den 16-18 september 1982. Och oaktat storleksordningen finns det ingen rimlig anledning för västerländska medier att ignorera den nya folkutrotningen.
    En Förintelse är alltid en Förintelse. Och därför säger jag härmed till TT, SvD, DN, Svt och andra svenska medier: Om detta må ni berätta!

Ja, så skrev jag då. Jag var irriterad över att inte t.ex. DN skickade någon journalist till ett seminarium i Stockholm där människor vittnade om tortyr och övergrepp som de själva och andra hade utsatts för. Jag är däremot glad för att DN skriver om övergreppen mot muslimerna i Kina nu. Vi måste fokusera på marxismens fasor och vi måste verka för att marxismen motarbetas. Hela Kina behöver få demokrati.

Övergreppen mot Falun Gong fortsätter också, och mot demonstranter i Hong Kong. Många av dem har internerats och utsatts för tortyr. Och EU och USA gör ingenting, men det borde de västerländska politikerna göra. Västvärlden bör isolera marxistregimen i Kina. Det får bara vara nog.

Last edited by Filip Björner; 11-27-2019, 03:29 AM. Reason: Fixade till länken.

De västerländska massmediernas passivitet ifråga om att rapportera om vidrigheterna i Kommunistkina är upprörande. Jag blir också upprörd över många (en del affärsmän är oskyldiga till detta) västerländska affärsmäns villighet att investera i Kommunistkina. Givetvist bidrar deras injektioner av kapital och teknologi in i den kinesiska ekonomin till att öka regeringens förmåga att hålla sig kvar vid makten och fortsätta förtrycket. Även blott och bart handel med Kommunistkina utgör ett stöd till förtrycket. Nyligen har jag läst i Svenska Dagbladet om att Hennes Mauritz köper in betydande mängder textilprodukter från underleverantörer i Kina som misstänks använda sig av slavarbetare (det lär röra sig om uigrer i fångna i slavarbetsläger i västra Kina). Västländernas politiker bär också ett tungt ansvar för det fortsatta förtrycket i Kommunistkina. De ingår handelsavtal och "vänskaps"avtal och samarbetsavtal med slaktarna som rattar Kommunistkina. (Mera om Kommunistkinas onda historia finns att läsa här: Sanningen om Kommunistkina .)

Vilken faktor kan förklara att så många olika yrkeskategorier (journalister, tidning- och TV-redaktörer, affärsmän och politiker) alltihopa ger sitt stöd (antingen med eller utan full vetskap om det som pågår) till förtrycket? Tänk på att i stort sett samtliga medlemmar av dessa yrkesgrupper har studerat vid universitet när de var unga. Det var där de fick sin "världsbild" när de var unga och formbara. Det är de intellektuella som rattade utbildningsväsendet, i synnerhet den högre utbildningen, som vi har att "tacka" den utbredda toleransen i västländerna för vidrigheterna i Kommunistkina. Den korrupta moderna filosofin som våra unga matas med i universiteten formar vår tids depraverade historia. Vår tids tidningsrubriker avspeglar vår tids filosofi. Ta reda på fakta - läs Ayn Rand!
    Last edited by henriku; 01-18-2020, 07:29 AM.

Comment

Working...
    X